24/11/07

Ντάνι Γκλόβερ

Μετά τον Σον Πεν, άλλος ένας διάσημος ηθοποιός τάχθηκε υπέρ του Ούγκο Τσάβες και κατά του Μπους!! Ο πολιτικοποιημένος νέγρος ηθοποιός μίλησε, στο πλαίσιο του 48ου Φεστιβάλ Κινηματοράφου Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια masterclass και δεν δίστασε να δηλώσει φίλος του προέδρου της Βενεζουέλας Ούγκο Τσάβες και πολέμιος του Αμερικανού προέδρου Τζορτζ Μπους, τον οποίο μάλιστα δεν δίστασε να αποκαλέσει «ρατσιστή».

Στο masterclass που έδωσε σήμερα στο 48ο Φεστιβάλ, που τον τιμά για το σύνολο του έργου του, ο Γκλόβερ είπε ότι η σειρά ταινιών Φονικό όπλο, όπου πρωταγωνίστησε μαζί με τον Μελ Γκίμπσον, του έδωσε την ευκαιρία να κερδίσει αναγνώριση και πολλά εκατομμύρια δολάρια, για να τα επενδύσει, όπως ήθελε, στις αξίες του Κινήματος των Αστικών Δικαιωμάτων (Civil Rights Movement).

Ο Αφροαμερικανός, βαθιά πολιτικοποιημένος ηθοποιός, καθιερώθηκε πριν από μία 20ετία με το Πορφυρό χρώμα του Στίβεν Σπίλμπεργκ και στα 64 του χρόνια έχει αφήσει παρακαταθήκη με τις ερμηνείες του σε ταινίες όπως το Μάντερλεϊ του Λαρς φον Τρίερ, όπου ενσάρκωνε το γηραιότερο σκλάβο, ο οποίος προσπαθεί να λειτουργήσει ως φωνή της λογικής.

Τώρα το Κογκρέσο της Βενεζουέλας ενέκρινε κονδύλια 20 εκατ. δολαρίων για την παραγωγή δύο ταινιών του Γκλόβερ. Η μία αναφέρεται στη ζωή του απελευθερωτή Σιμόν Μπολιβάρ, είναι βασισμένη σε βιβλίο του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και σκηνοθετεί ο Αλμπέρτο Αρβέλο. Η άλλη ασχολείται με τη ζωή του Αϊτινού επαναστάτη Τουσέν Λουβερτούρ.

«Κάθε μέρα της ζωής μου περπατάω στο δρόμο, έχοντας κατά νου πως είμαι μαύρος, όση επιτυχία και αν έχω. Και η επιτυχία μας μετριάζεται από αυτό. Είμαι επιτυχημένος για μαύρος» δηλώνει ο Γκλόβερ και μάχεται κατά του ρατσισμού, απ' όποια θέση και αν βρίσκεται.

«Η χώρα μου έχει πάντα ως πλαίσιο το θεσμό της δουλείας και ας έχει επίσημα καταργηθεί. Αρνούμαστε να καταλάβουμε την παθολογία αυτού του συστήματος» κατέληξε ο κορυφαίος ηθοποιός, ο οποίος έχει διατελέσει και πρέσβης Καλής Θελήσεως του ΟΗΕ.

Πηγή: www.in.gr

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Από όσο γνωρίζω, ο Γκλόβερ είχε βοηθήσει πάρα πολύ και στο στήσιμο του Telesur, του βενεζουελάνικου καναλιού - απάντηση στο cnn. Είναι χρόνια στο πλάι της μπολιβαριανής διαδικασίας.

Rizobreaker είπε...

Ναι νομίζω ότι έχεις δίκιο!!

Teddy Ramone είπε...

Πάντα μου άρεσε σαν ηθοποιός αλλα μετά απ'αυτό θα είναι απο τους αγαπημένους μου!

nellinezi είπε...

Τώρα εγώ που δεν τον γνώριζα ,τι πρέπει να πω;;; Ασε δε λέω τίποτα! :D
(Απάντησα και στην πρόσκληση για τα ενθύμια απερισκεψίας!)

Rizobreaker είπε...

@ teodorov:
Έτσι, έτσι!! :-)

@ nellinezi:
Είσαι απαράδεκτη!! Δεν έχεις δει ούτε το φονικό όπλο, έστω?? ;-)
Ποδηλατόπληκτη κι εσύ?? Εε ρε γλέντια!! χεχε...

nellinezi είπε...

Ναι! ΝΑΙ! ΤΟΝ ΞΕΡΩ! Τώρα την θυμήθηκα την ταινία! Αυτήν που ήταν δυο μπάτσοι ε; Καλά... εγώ από τίτλους ταινιών και τα συναφή είμαι ..στον κόσμο μου ! :D

Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ είπε...

Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί είναι ένας από τους αγαπημένους μου αφροαμερικάνους ηθοποιούς.
Εγώ, σαν πιο αρχαίος, τον είχα πρωτοδεί στο γουέστερν "Silverando" με τους Scott Glenn (Άγριες Χήνες), Kevin Clain (Ένα ψάρι που το έλεγαν Γουάντα), Brian Dennehy (Μπεστ Σέλλερ) και τον πρωτοεμφανιζόμενο τότε νεαρό Kevin Costner. (Καλή ταινία, που εμένα μου θύμισε πιο πολύ "Αστραπόγιαννο" παρά κλασικό γουέστερν. Να τη δείτε όσοι δεν την έχετε δει).
Χαίρομαι γιατί εκτός από καταπληκτικές ερμηνείες στην οθόνη δίνει και καταπληκτικές ερμηνείες στη ζωή.

Rizobreaker είπε...

@ nellinezi:
Άντεεε!! Άργησες αλλά το κατάλαβες!! χεχε... ;-)

@ αμετανόητο:
Σωστός φίλε! Καλλιτέχνης θα πει αυτό ακριβώς!!

το φτυαράτσι είπε...

Καλά τα λεει ο μαύρος...Χιχι!Την κουλησπέρα μου!

Rizobreaker είπε...

Ναι ναι! Μια χαρά τα λέει ο μαύρος!!! Για τους άσπρους τους δικούς μας πάλι παίζεται... ;-)

ILIAS είπε...

Χαίρομαι πάρα πολύ όταν τη λένε στην "υπερδύναμη" τα σπλάχνα της. Μπράβο στον Γκλόβερ ( κορυφαίος και σαν ηθοποιός by the way, ) μπράβο και σε 'σένα που το ανέδειξες.

Rizobreaker είπε...

Φίλε Έκτορα δεν το ανέδειξα εγώ... Αλλού το βρήκα, απλά αναφέρω ότι θεωρώ σημαντικό!!! Και συμφωνώ βέβαια σε αυτό που λες! Έχει διπλή σημασία όταν τους τη λέει κάποιος από τα "σπλάχνα" τους...

Ανώνυμος είπε...

Ταινία για τον Toussaint L'Ouverture? Αυτό είναι κάτι που αξίζει κανείς να περιμένει.

aliatas είπε...

Να θυμίσω ακόμα ότι ο Ντάνι Γκλόβερ ήταν από τους πρώτους που κατήγγειλε την άδικη φυλάκισή των πέντε Κουβανών που βρίσκονται άδικα φυλακισμένοι στις ΗΠΑ, επειδή ξεσκέπασαν τα σχέδια επίθεσης στην Κούβα των αντικουβανικών ομάδων που λειτουργούν στο Μαϊάμι.

Rizobreaker είπε...

@ r5:
Αναμένουμε...

@ aliatas:
Σωστή η παρατήρηση σου!!!

Μαίρη είπε...

Από τους αγαπημένους μου ηθοποιούς , πολύ χάρηκα .